نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

مدت هاست که به دنبال انتشار دغدغه های ذهنی ام هستم و البته اکنون که جبر روزگار کمی مجال نفس کشیدن داده؛ فرصت غنیمت شمردم و به راه اندازی این وبلاگ پرداختم. امید هست که جبر روزگار باری دیگر گریبان گیر نشود و قلم برای فرسایش موجود باشد!

اسکار 2017 و اصغر فرهادی

دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۴۴ ب.ظ

اسکار

بسی جای شادمانی و افتخار هست که جناب آقای اصغر فرهادی با ساخته زیبای خود "فروشنده" توانستند برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2017 باشند. بی شک ایشان از فیلم سازان موفق و مطرح در جهان هستند که همواره با طرح و ایده های به روز در حرفه سینما توانستند به خوبی جلب توجه کرده و اذهان عموم را به نحوی آگاهی ببخشند.

ترامپ و تبعیض

اسکار امسال همزمان با بر مسند نشستن رئیس جمهور جدید آمریکا و وضع قوانین جدید بود؛ از جمله این قوانین که منع دادن روادید به اتباع چندین کشور اسلامی است و نام ایران نیز در این لیست می باشد تاثیر زیادی بر اسکار امسال داشت. به نحوی که به هنگام نامزد شدن فیلم فروشنده اصغر فرهادی در اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، ایشان از رفتن به این مراسم خودداری کردند و با دادن بیانه ای هوشمندانه و با لحنی آمیخته با هنر علت تحریم مراسم اسکار را به جهت حمایت از مردم کشورش در مقابل سیاست های ترامپ خوانده و از اینکه نمی خواهد در این رویداد بزرگ شرکت کند ابراز تاسف کرده است.

اسکار

انوشه انصاری و فیروز نادری در اسکار

اقدام هوشمندانه و درخور توجه بعدی اصغر فرهادی را می توان انتخاب درست و بجای نمایندگان خود در مراسم دانست. انتخاب انوشه انصاری و فیروز نادری که هر کدام به نوبه خود از دانشمندان و محققان سرشناس ایرانی در کشور ایالات متحده هستند می تواند نشان دهنده نوع حضور و درجه اهمیت فعالیت ایرانیان خارج از کشور و همچنین القای این روش فکری که زندگی نوین انسانی به سوی جهانی بدون مرز و همدلی سوق دارد باشد. استفاده از نماد های درست، به خصوص استفاده خانم انوشه انصاری از شالی منقش به عکس ماهواره ای از شهر زادگاه ش که همگان از آن تعبیر جهان بدون مرز داشتند از دیگر نکات مثبت حضور نمایندگان اصغر فرهادی در اسکار امسال بود.

اسکار

ماهی گیری از آب گل آلود

به قولی سیاست یعنی استفاده درست و بهینه از فرصت ها و حتا تهدید ها!

در اسکار امسال هم باید همچون گذشته شاهد روی فرش قرمز قدم گذاشتند اصغر فرهادی و گروه ش می بودیم و در نهایت این رویداد هم تبدیل میشد به رویدادی کلاسیک و البته همچنان به یاد ماندنی برای ایرانیان. ولی با توجه به قانون جدید دولت ترامپ و به وجود آمدن مساله حضور ایرانیان در آمریکا که البته دولت ایالات متحده اجازه حضور اصغر فرهادی و تیم ش را صادر کرده بود اصغر فرهادی به نوعی راهی را برگزید که در آن هم عزت مردم ایران راحفظ کرده باشد، هم اعتراضی بین المللی به سیاست های ترامپ داشته باشد و هم اینکه پیام صلح و دوستی خود را با تاثیرپذیری دوچندان به جهان ابلاغ کند و شاید هم از همه مهم تر اصغر فرهادی جای خود را در قلب ایرانیان بیش از پیش باز کرده است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی