نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

مدت هاست که به دنبال انتشار دغدغه های ذهنی ام هستم و البته اکنون که جبر روزگار کمی مجال نفس کشیدن داده؛ فرصت غنیمت شمردم و به راه اندازی این وبلاگ پرداختم. امید هست که جبر روزگار باری دیگر گریبان گیر نشود و قلم برای فرسایش موجود باشد!

ما و بیگانگان

جمعه, ۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ

ما و بیگانگان

قسمت اول

 

human and aliens

 

در برزیل منطقه ای به نام واله دوجاواری وجود دارد که هنوز چندین قبیله از انسان هایی که با جهان بیرون ارتباط برقرار نکرده اند وجود دارد. وسعت این منطقه به اندازه کشور اتریش می باشد و کل منطقه پوشیده از جنگل و صعب العبور است. طبق اطلاعات رسمی دولت برزیل جمعیت ساکن در این منطقه که شامل چندین قبیله و تعدادی روستای پراکنده می شود در حدود 2000 هزار نفر می باشد. مردم این ناحیه با دنیای بیرون به هیچ وجه در ارتباط نبوده و اطلاعات زیادی از شیوه زندگی این افراد در دست نیست. دولت به منظور محافظت از زندگی این قبایل منطقه واله دوجاواری را محافظت شده اعلام کرده و از رفت آمد مردم عادی به آن ممانعت می کند.

 

human and aliens

 

اینکه هنوز هم انسان هایی بر روی کره زمین زندگی می کنند که هیچ بویی از تکنولوژی و پیشرفت علمی نبرده اند جای تعجب نیست چرا که یکی از الزامات پیشرفت هر قوم و ملتی بهرمندی از روش ها و راه های ارتباطی به روز است، صد البته کم نیستند چنین مردمانی که به جز قبیله خود و قبایل اطراف با جهانیان بیگانه اند. نمونه های دیگری از این قبایل را می توان در استرالیا و یا در جزایر پراکنده اقیانوس هند نیز یافت که اکثرا توسط دولت ها محافظت شده اند و اجازه بازدید از این قبایل ممنوع است.

 

human and aliens

 

نکته ای که جالب توجه است حفاظت این مناطق توسط دولت می باشد که البته حتما دلایلی نیز دارد. جلوگیری از نابودی این قبایل و همچنین حفظ جان مردمی که به دیدار از ایشان می روند از جمله این دلایل هستند. به هر حال برخورد با غریبه ها برای چنین مردمانی می تواند احساس خطر ایجاد کند و به عنوان حفظ قلمرو خود به شما حمله کنند. انسان هایی که سبک زندگی شان همانند انسان های نخستین است شاید خودشان هرگز نفهمند که سال هاست توسط دیگر انسان ها محافظت شده اند تا بتوانند به بقا ادامه دهند. هر یک از مردم این قبایل روزی به دنیا آمده اند چندین سال زندگی کرده و سپس مرده اند و چندین نسل این چنین زندگی شان گذشته و به احتمال قوی اگر مداخله در زندگی ایشان نشود بسیار نسل دیگر بدین شکل زندگی می کنند بدون اینکه هرگز بفهمند از سوی چه کسانی نگهداری و محافظت شده اند! البته شاید خارج از قلمرو خود را جهانی خطرناک می دانند و شاید هم نوعی باور خرافی دارند که فقط سرزمین خودشان قابلیت زندگی دارد و دیگر سرزمین ها نفرین شده هستند و شاید به همین علت است که هرگز به خود جرات نمی دهند که به مناطق دور دست مهاجرت کنند.

 

حمایت و حفاظت انسان هایی با تمدن ساده و ابتدایی و به بیانی گویاتر "بدوی" توسط انسان های متمدن تر امروزی یادآور زندگی نوع بشر در جهان لایتناهی است.

 

ادامه دارد ...

نظرات  (۲)

۱۵ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۳۷ علی استقلالی
شما دنبال شدید
منم دنبال کنید لطفا
پاسخ:
سپاس از شما
متعاقبا وبلاگ شما دنبال شد
۱۴ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۳۷ حسام صائمی
سلام
وبلاگ ماراهم دنبال کنید

minion.blog.ir
پاسخ:
با سلام

در جهت نشر بهتر مطالب، وبلاگ شما را دنبال خواهیم کرد.
همچنین مفتخر می شویم شما نیز وبلاگ پارادوکست را دنبال نمایید.

با سپاس
پارادوکست

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی