نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

مدت هاست که به دنبال انتشار دغدغه های ذهنی ام هستم و البته اکنون که جبر روزگار کمی مجال نفس کشیدن داده؛ فرصت غنیمت شمردم و به راه اندازی این وبلاگ پرداختم. امید هست که جبر روزگار باری دیگر گریبان گیر نشود و قلم برای فرسایش موجود باشد!

معرفی درون ها (Drone)

پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۹ ب.ظ

پهپاد، کوادکوپتر، درون و ...

اصطلاحاتی که امروزه زیاد به گوش می رسند مخصوصا کسانی که در زمینه های فناوری کار می کنند و یا پیگیر اخبار دنیای فناوری هستند بیشتر با این ابزار آشنایی دارند. از کوادکوپتر های فیلمبرداری گرفته تا درون هایی که به صورت گجت برای عکس برداری ساخته شده اند. به تماشا نشستن و از اون مهم تر تجربه هدایت یک کوادکوپتر می تونه خیلی لذت بخش باشه، اگر در دسترس هست حتما سکان هدایت بدست بگیرید! چشمک

پهباد، کواکوپتر یا درون (Drone)، اصطلاحا به "پرنده های بدون سرنشین با قابلیت کنترل از دور" گفته می شود. تاریخچه پیدایش درون ها برمیگردد به پیش از شروع جنگ جهانی دوم، در آمریکا اولین تلاش ها برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و با قابلیت کنترل از دور انجام شد که نتیجه آن راکتی با قابلیت کنترل تا رسیدن به هدف اما با بردی کوتاه بود. پس از جنگ دوم جهانی و با آغاز جنگ سرد آمریکا و شوروی همزمان شروع به تحقیق و توسعه بدون سرنشین ها کردند که به علت در دسترس نبودن برخی تکنولوژی ها تحقیقات تقریبا با شکست مواجه شد و در نهایت منجر به ساخت موشک های هدایت شونده شد. برای مدت ها این دو ابر قدرت رسما بیخیال توسعه پهپاد ها شدند تا اینکه ظهور تکنولوژی های جدید راه را برای توسعه پهپاد ها هموار کرد و امروزه شاهد پهپاد هایی با قابلیت های نظامی تا اسباب بازی کودکان هستیم.

درون یا پهپاد

هدف از نگارش این مقاله بررسی تفاوت درون و پهپاد است که تا اونجایی که بنده تحقیق کردم هر دو کلمه به یک وسیله اشاره دارند با این تفاوت که پهپاد اصطلاح نظامی و نشان دهنده کاربرد های نظامی آن و درون اصطلاح عامیه است و اشاره به استفاده های معمولی دارد.

ناگفته نماند که پهپاد (UAV) از عبارت (Unmanned aerial vehicle) به معنای "وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین" اختصار گرفته شده است و همچنین درون ها انواع مختلفی دارند که کوادکوپتر ها زیر مجموعه آنها هستند؛ بد نیست بدانید که انواعی از هواپیما های بدون سرنشین را نیز می توان زیر مجموعه درون ها به حساب آورد.

سعی کردم خیلی خلاصه نوشته باشم! خنده

منابع:

1. http://www.thefreedictionary.com/Unmanned+Aerial+Vehicle

2. Gabriel M. Hoffmann. [www.researchgate.net «Quadrotor Helicopter Flight Dynamics and Control»]. 2007

3. http://understandingempire.wordpress.com/2-0-a-brief-history-of-u-s-drones

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی