نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

"قلم فرسایی به دور از تنگ نظری"

نشر پارادوکس های روزگار

مدت هاست که به دنبال انتشار دغدغه های ذهنی ام هستم و البته اکنون که جبر روزگار کمی مجال نفس کشیدن داده؛ فرصت غنیمت شمردم و به راه اندازی این وبلاگ پرداختم. امید هست که جبر روزگار باری دیگر گریبان گیر نشود و قلم برای فرسایش موجود باشد!

اینترنت اشیا

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۰۹ ب.ظ

اینترنت اشیا و انقلاب صنعتی چهارم

internet of things

زمانی را تصور کنید که همه ابزار و اشیای مورد استفاده اطرافمان به واسطه ارتباط منطقی با یکدیگر، هوشمند شده اند ...

steam power

انقلاب صنعتی به معنای تغییر و دگرگونی های ژرف در تولید، حمل و نقل، صنعت و کشاورزی است. تاریخ وقوع اولین انقلاب صنعتی را میانه قرن هجدهم میلادی در کشور انگلستان می دانند. دومین انقلاب صنعتی از نیمه دوم قرن نوزدهم شروع و تا زمان جنگ جهانی اول ادامه داشت، انقلاب صنعتی سوم پشت بند انقلاب صنعتی دوم است و اکنون در آستانه انقلاب صنعتی چهارم هستیم. به طور خیلی خلاصه استفاده از نیروی بخار و شروع مکانیزاسون آغازگر انقلاب اول بود و تولید انبوه با بهره گیری از خطوط تولید یکپارچه و همین طور پیشرفت خطوط ریلی بنیان انقلاب دوم را تشکیل دادند و اتوماسیون و استفاده از کامپیوتر ها در صنعت انقلاب سوم را رقم زدند و اکنون با ورود هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در آستانه انقلاب چهارم هستیم.

ورود هوش مصنوعی به عرصه صنعت و برقراری ارتباط بین اجزای مختلف تجهیزات صنعتی، نوید آینده ای را می دهد که ربات ها و ابزار آلات با داشتن هماهنگی مثال زدنی یه طور بهینه و هوشمند اقدام به تولید می کنند و هر جا که مشکلی غیر منتظره و پیش بینی نشده ای رخ دهد هوش مصنوعی قادر به مرتفع کردن آن در بهینه ترین حالت است این جا است کار بشر فقط می تواند نظارت بر این سیستم چند اجزایی باشد.

حتا می توان خانه ای را متصور شد که با استفاده از اینترنت اشیا به طور هوشمند کلیه امور فرعی خانه انجام می شود و عملا افراد خانه می توانند با استفاده از اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی هوشمند خود نظارت و مدیریت بر روند کار داشته باشند به طور مثال بسیار عالی می شود که هماهنگ با طلوع خورشید شاهد کنار رفتن پرده ها از جلو پنجره باشید و  یا خیالتان بابت باز و بسته شدن به هنگام سقف متحرک گلخانه تان در هنگام بارش باران و یا سرمای شدید راحت باشد و حتا هماهنگ بودن قهوه جوش و چای ساز شما با زمان بیدار شدن تان از خواب!انقلاب صنعتی چهارم ابعاد فراوانی دارد ولی مطمئنا اینترنت اشیا نقش مهمی در آن ایفا می کند، به همین علت علاقه مندان به حوزه فناوری می توانند اقدام به ایده پردازی و سرمایه گذاری های سودآوری کنند. تاثیر انقلاب های صنعتی بر زندگی انسان بزرگ و ژرف بوده و چه بسا انقلاب چهارم تاثیری ژرف تر در پی خواهد داشت و اکنون بسیاری از کمپانی های بزرگ با درک این موضوع روند سرمایه گذاری های خود را متناسب با انقلاب چهارم انجام می دهند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی